ساخت اره رنجیری با آرمیچر

اره زنجیری - آرمیچر - اره - کاردستی

ساخت اره رنجیری با آرمیچر

در عصری که صنعت و تمامی مظاهر آن در زندگی ما انسان‌های متمدن شهرنشین به طرز خیره‌کننده‌ای نفوذ یافته است، رجوع به طبیعت و آرمیدن در آغوش لطیف و دل‌گشای آن به میزان خیره‌کننده‌ای می‌تواند آرامشی دل‌انگیزی را نصیب‌مان کند. اما وقتی که از شهر و شهرنشینی صحبت می‌کنیم، ناخودآگاه غمی گزنده در دل‌مان رسوخ کرده و ما را در حسرت عمیق طبیعی که برای ایجاد کردن شهری بزرگ و غول‌آسا به نابودی کشانده‌ایم، می‌نشاند. اما از آنجا که انسان بستگی شدیدی به طبیعت دارد و در خود نیاز به سیر در سبزی و طراوت را بطور اجتناب‌ناپذیری احساس می‌کند، همیشه به دنبال راهی برای برپایی مساحتی هر چند کوچک از این طبیعت می‌باشد. چنین میل و گرایشی است که باعث به وجود آمدن پارک‌ها و بوستان‌ها در سطح شهر و باغ‌ها و باغچه‌ها در حیاط خانه‌ها شده است.
اگر شما نیز جزو علاقه‌مندان به طبیعت و گل و گیاه هستید، بی‌تردید به لزوم ابزار و ادوات لازم برای کار کردن با گیاهان را احساس کرده‌اید. شاید برخی از این ابزار را بتوان با وسایلی دیگر جایگزین نمود اما وسایلی همچون اره را نمی‌توان با هیچ وسیله دیگری جایگزین نمود. اره از جمله وسایلی است که به دلیل کاربرد محوری‌اش، از تاریخچه و پشتوانه‌ای بس دراز و طولانی برخوردار می‌باشد. با این وسیله درخت‌ها را در اندازه‌های کوچک و یا بزرگ و عظیم‌الجثه قطع می‌کردند و خانه‌ها و سازه‌ها را برپا می‌ساختند. اما کارکردن با اره‌های معمولی به دلیل انرژی زیادی که طلب می‌نمود، کاری بس دشوار . طاقت‌فرسا بود. از اینرو ذهن خلاق بشر همچون سایر زمینه‌ها، در این زمینه نیز به فکر ساخت و پرداخت وسیله‌ای افتاد تا همچون ماشینی قدرتمند این کار سخت و جان‌فرسا را به عهده بگیرد. و بدین‌گونه بود که اره‌های برقی پا به عرصه نهادند.
اما اره‌های برقی نیز همچون سایر ابزارآلات انواع مختلفی دارند که اره زنجیری نمونه‌ای از آنهاست. اره‌ای که تسمه‌ مورد نیاز آن که کار برش را انجام می‌دهد، تسمه ویژه‌ای است که می‌بایست تهیه شود. لازم است بدانیم که کاربرد اصلی این اره به طور معمول در کار باغبانی و بریدن شاخه‌های درختان است. حال که مقداری در مورد اره‌ها و ابزار و ادوات باغبانی آشنا شدیم، بهتر است که شما را به ساخت یک نمونه اره زنجیری آشنا کنیم. اره‌ای که موتور محرکه‌ آن یکی از خاطره‌انگیزترین بازیجه‌های دوران کودکی و نوجوانی ما یعنی آرمیچر است. در اصل شما با در اختیار داشتن یک دستگاه آرمیچر با قدرت مناسب و سایر وسایل مورد نیاز، می‌توانید اره‌ای قدرتمند برای بریدن شاخه‌ درختان و حرص کردن آنها ساخته و به کار بگیرید. این اره به دلیل اندازه نسبتا کوچکی که دارد، می‌تواند به راحتی در میان شاخه‌های انبوه و درهم فشرده درختان حرکت کرده و کار خود را انجام دهد. 

اره زنجیری - آرمیچر - اره - کاردستی

حال اگر شما نیز به کار با گل و گیاه علاقه دارید و در حیاط منزل خود باغچه و درختی دارید، با تهیه کردن آرمیچر مورد نیاز و زنجیری متناسب با اندازه کلی اره، دستان هنرمند خود را به یک اره قدرتمند مجهز کنید. با تماشای ویدیوی بارگذاری شده، می‌توانید با مراحل ساخت اره زنجیری با آرمیچر آشنا شوید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (15)

  • hossein پاسخ

    سلام.لطفا قطعات مورد استفاده در این آموزش رو نام ببرید که سفارش بدیم.ممنون

    آبان 7, 1398 در 5:40 ب.ظ
    • آکرومارکت پاسخ

      سلام – تیغه اره زنجیری – موتور 775- پولی دندانه دار و تسمه – پولی مخصوص اره زنجیری – تبدیل سنگ فرز به آرمیچر -میله شفت 5 -بلبرینگ 8 – 18

      آبان 7, 1398 در 8:36 ب.ظ
  • ams پاسخ

    سلام. باطری هاش چیه

    بهمن 1, 1398 در 11:05 ب.ظ
  • ams پاسخ

    قیمت همه وسایلش تقریبا چقدر درمیاد

    بهمن 1, 1398 در 11:08 ب.ظ
    • آکرومارکت پاسخ

      سلام وسایلش رو نداریم متاسفانه قیمتش هم به طبع نمیدونیم

      بهمن 1, 1398 در 11:37 ب.ظ
  • ‌mohammad taha پاسخ

    سلام ببخشید با این میشه درخت هم قطع کرد یا یدونه بزرگ تر از این بسازی و قوی تر از این باشه

    آذر 15, 1399 در 1:40 ب.ظ
  • سید مجتبی پاسخ

    سلام عالیه فقط یه سایت مورد اعتماد برای تهیه قطعات هم معرفی کنید عالی میشه

    بهمن 5, 1399 در 10:56 ب.ظ
  • muhammad پاسخ

    سلام ببخشید باتری روش نوشته ۱۸۰۰میلی امپر ولی ولتاژ ننوشته ،ولتاژش باید چقد باشه؟
    اگه تیغه اره رو بخوایم سی سانتی کنیم باید موتور و باطری قوی تر باشن ؟ اگه باید تغییر کنن لطفا ولتاژ و امپر جدیدشو بگید. ممنون از سایت خوبتون.

    شهریور 26, 1400 در 11:35 ب.ظ
    • آکرومارکت پاسخ

      سلام وقت بخیر
      ولتاژ بسته به نوع 775 که شما استفاده میکنید متفاوت خواهد بود از 12 تا 24 ولت
      اگر زنجیر اضافه کنید نیاز به تغییر ولتاژ نییست اما اگر سطح برش بزرگتر بشه اونوقت فشار بیشتری رو موتور متحمل میشه اونوقت نیاز به موتور قویتر یا آمپراژ بالاتر خواهد بود

      شهریور 27, 1400 در 11:34 ق.ظ
  • muhammad پاسخ

    سلام خسته نباشید ببخشید ما نتونستیم باتری لیتیوم پلیمر ۱۸۰۰ امپر گیر بیاریم .۴۰۰۰ امپرش هست ولی ۷/۴ ولتاژه یا بالا پایین تر ولی ۱۸۰۰ میلی امپر ۱۲ ولت تا ۲۴ ولت اصلا همه جا ناموجوده میشه یه باطری دیگه معرفی کنید که به جای این باتری بشه ازش برای ساخت اره استفاده کرد؟
    اگه راهنمایی کنید ممنون میشم .

    مهر 9, 1400 در 2:00 ب.ظ
    • آکرومارکت پاسخ

      با سلام و احترام
      مهم نیست حتما 18650 باشه هر سایز دیگه ای که هست رو انتخاب کنید باتری هایی که برای پاوربانک ها کواد کوپتر ها و… استفاده میشه

      مهر 9, 1400 در 8:28 ب.ظ
  • muhammad پاسخ

    ممنون از راهنمایتون

    مهر 17, 1400 در 11:06 ب.ظ
  • muhammad پاسخ

    سلام داداش خسته نباشید ببخشید می تونیم از باتری ۴ ولت ۲۰۰ میلی امپر استفاده کنیم؟
    بی زحمت مشخصات تسمه و فولی و دنده رو هم بهم بگید. ممنون .

    آبان 9, 1400 در 7:31 ب.ظ
  • muhammad پاسخ

    ببخشید تیغه چند سانته

    آبان 9, 1400 در 7:32 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.