ساخت گیره نجاری

ساخت گیره نجاری-درودگری-منبت‌کاری-گیره دریل-وسایل چوبی-چوب-احیاء جنگل‌ها

ساخت گیره نجاری

همه می‌دانیم که نجاری یکی از کهن‌ترین پیشه‌های تاریخ تمدن بشری است. از آن هنگام که بشر اولیه تصمیم گرفت دل از زندگی درون غارها و لای صخره و سنگ‌ها بکند و گامی رو به تعالی و پیشرفت بردارد، می‌توان گفت که حرفه نجاری نیز پا به عرصه وجود نهاد. بشری که صده‌ها را و هزاره‌ها را درون غارها زیسته بود، بهه منظور ساختن سرپناهی برای خود و خانواده‌اش، درخت‌ها و شاخه‌های‌اش را مصالح سرای نو قرار داد. اما بکار گرفتن درختان در شکل و شمایل طبیعی‌شان، آن سرپناهی را که انسان خودشناخته در سر داشت، برایش فراهم نمی‌کرد. چرا که حالا دیگر بشر یاد گرفته بود که بری رسیدن به یک زندگی بهتر، می‌بایست اجزا و عناصر را به نظم و نظام بیشتری در کنار هم قرار دهد. پس برای ساختن خانه‌ای که می‌پسندید، چوب‌های حاصل از بریدن درختان هم باید چنان در کنار هم استوار می‌شدند که آن نظمی را که آدمی انتظارش را می‌کشید، مهیا می‌نمود. پس دست بکار چوب برد و حرفه نجاری را نیز در کنار سایر آموخته‌های‌اش، بنا نهاد و پیشه کرد. هر چند آنچه که از حرفه نجاری در ابتدای تاریخ می‌بینیم، آن چیزی نیست که نگاه ما انسان‌های امروزی را محو تماشای خود کند، اما نیاز انسان‌های آن روزگار را نه تنها برطرف می‌نمود، بلکه آرامشی دیگرسان را برای وی فراهم می‌کرد. حرفه نجاری نیز چونان دیگر پیشه‌ها و فنون در امتداد تاریخ رشد یافت و به چیزی بدل شد که امروزه ما انسان‌های متمدن عصر مدرن می‌بینیم. اما در این میان چیزی هست که در این مسیر پرفراز و نشیب تغییری نکرده است. و آن هم علاقه انسان‌ها با کار چوب و حرفه نجاری است. امروزه با پیشرفت و توسعه مواد صنعتی همچون انواع پلاستیک‌ و فلزات، آنچه که بیش از همه به زندگی ما روح می‌بخشد، ابزار و وسایل چوبی است. شاید به همین دلیل است که در میان جهانی آکنده از پلاستیک و فلز، پیشه نجاری کماکان دوام آورده است و نفس می‌کشد. نفسی که شاید با ساخت گیره نجاری، شما هم بتوانید آن را احساس کنید.

حرفه نجاری و کار کردن با چوب، همچون سایر فعالیت‌های حرفه‌ای به ابزار و ادواتی ویژه نیاز دارد. برای اینکه بتوانیم آنچه را که در ذهن خود از طرح کلی داریم، بخوبی پیاده کرده و بسازیم، نیاز است از ابزاری حرفه‌ای بهره ببریم. ابزاری همچون اره و چکش و رنده و سمباده. اما یکی از مهم‌ترین وسایلی که هر نجار زبردست و ماهری باید در کنار خود داشته باشد، وسیله‌ای برای ثابت نگه‌داشتن قطعات چوب، برای کار کردن بهتر و آسان‌تر با آنها. از اینرو ساخت گیره نجاری از ضرورتی خاص، بهره‌مند می‌شود.

در ویدیویی که برای امروز در بخش آموزشی تارنمای آکرومارکت بارگذاری کرده‌ایم، مراحل ساخت گیره نجاری به بهترین شیوه ممکن آموزش داده می‌شود. بگونه‌ای که با تماشای یکباره ویدیو، توانایی ساخت گیره نجاری را به دست خواهید آورد. اما تنها نکته‌ای که وجود دارد، ابزاری است که برای ساخت این وسیله به کار گرفته می‌شوند. همانطور که خواهید دید، ابزاری که در ویدیو با آنها کار می‌شود، ابزاری است نسبتا حرفه‌ای که شاید خیلی از ما از آنها بی‌بهره باشیم. اما جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. چرا که با بکار گرفتن قوه خلاقه خود و یافتن راه‌هایی نو خلاقانه، می‌توانید جای خالی آنها را بخوبی پر کنید.

ساخت گیره نجاری-درودگری-منبت‌کاری-گیره دریل-وسایل چوبی-چوب-احیاء جنگل‌ها

پی‌نوشت: در مورد وسایلی که در ساخت گیره نجاری می‌بایست بکار گرفته شوند، هر آنچه را که از این ابزار مورد نیاز استف در ویدیو نمایش داده می‌شود. تنها لازم است متناسب با اندازه گیره مدنظرتان، وسایل مورد نیاز را انتخاب و تهیه نمایید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (4)

  • هادی پاسخ

    سلام من مثل همین دستگاه درست کردم ولی حرکت نمیکند مشکلش کجاست . تشکر

    مرداد 7, 1397 در 12:25 ب.ظ
  • مهبد پاسخ

    مرسی
    عالب

    فروردین 14, 1399 در 6:14 ب.ظ
  • فرهاد پاسخ

    بسیار مفید و خوب بود

    شهریور 13, 1399 در 9:52 ب.ظ
  • موسوی پاسخ

    عالی
    ولی اندازه ها را نداده!
    چوبش چه جنسیه؟
    پیچش چند سانتی هست؟

    مهر 29, 1399 در 11:01 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم