ساخت ماکت در اتوماتیک

ر-اتوماتیک-در-کاردستی

ساخت ماکت در اتوماتیک

زباله‌های تولیدی توسط انسان‌امروزی، حالا دیگر به یکی از مهم‌ترین چالش‌های زیست‌محیطی بدل شده است. حجم این زباله‌ها که روزبه روز به میزان آنها نیز افزوده می‌شود، به قدری است که گستره وسیعی از طبیعت را به خود اختصاص داده‌ است. طی سال‌های اخیر در گوشه گوشه‌ی جهان، تصاویری را شاهد بوده‌ایم که قلب هر انسان طبیعت‌دوستی را به درد می‌آورد. مدفون کردن حجم خیره‌کننده‌ای از زباله‌های تولیدی به صورت روزانه در دل زمین و طبیعت. اما با پیشرفت و توسعه صنعت و فراگیرشدن کامپیوتر‌ها و وسایل الکترونیکیدر میان مردم و متعاقبا تولید انبوه آنها در راستای پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان، معدوم کردن زباله‌های حاصل از فرسوده و بلااستفاده شدن ابزار و ادوات اکترونیکی ، خود به معظلی عظیم تبدیل شده است.

 

اما مسئه به این سادگی نیست. چرا که زباله‎‌های التکرونیکی به دلیل ماهیت شیمایی مواد بکارگرفته شده در آنها، آسیب‌های جدی را برای طبیعت به همراه دارند. از اینرو برای معدوم کردن این دست از زباله‌ها می‌بایست تدابیر خاصی را اندیشید. از جمله این تدابیر، تجزیه قطعات اکترونیکی و بازیافت و استفاده دوباره از آنهاست.
خوشبختانه طی سالیان اخیر با نهادینه شدن فرهنگ بازیافت زباله‌ها در میان عموم مردم، تا حدودی از میزان نگرانی‌های زیست‌محیطی مرتبط با زباله‌ها کاسته شده است. اما خطر کماکان پابرجاست. در این میان یکی از کاربردی‌ترین راه‌حل‌ها برای بازیافت زباله‌های الکترونیکی، بکار گرفتن برخی از این قطعات در چرخه مصرف است.
پیش از این در بخش آموزشی تارنمای آکرومارکت، ویدیوهایی بارگذاری شده‌اند که در آنها شیوه طراحی و ساخت انواع وسایلی است که مواد و ابزار اولیه مورد استفاده در آنها، همین قطعات الکرونیکی است که پیش از این جزئی از یک مجموعه بوده‌اند.

ر-اتوماتیک-در-کاردستی

حال در ادامه این آموزش‌ها، ویدیویی را بارگذاری کرده‌ایم که در آن شیوه ساخت یک در اتوماتیک را آموزش می‌دهد. نکته جالب توجه در این آموزش، استفاده از قطعات یک “سی‌دی‌رام” است که یکی از مهم‌ترین قطعات بکارگرفته شده در کامپیوترها می‌باشد. بی‌تردید با فراگیر شدن وسایلی همچون گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، در اطراف شما نیز کامپیوتری یافت می‌شود که نه تنها مورد استفاده‌تان قرار نمی‌گیرد، بلکه حکم یک زباله را بلااستفاده را دارد. پس دست بکار شده و با جداکردن “سی‌دی‌رام” آن، شروع به ساخت ماکت در اتوماتیک کنید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.