برخی از تکنیک‎‌های تولید صنایع دستی در زنجان احیا می‌شود/ احیای فولاد روهینا

برخی از تکنیک‎‌های تولید صنایع دستی در زنجان احیا می‌شود/ احیای فولاد روهینا

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر احیای یکی از تکنیک‌های تولید صنایع دستی در استان زنجان آغاز شده است، تصریح کرد: امیدواریم در این راستا به خوبی عمل کرده و به نتیجه مورد نظر دست یابیم.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه فولاد روهینا یا فولاد جوهر یکی از تکنیک‎های بسیار اصیل و قدیمی است که در ایران به فراموشی سپرده شده است، اضافه کرد: بر اساس برنامه‎ریزی‎ها، به دنبال احیای این تکنیک در استان هستیم.

*برگزاری دوره آموزشی تولید روهینا در زنجان

وی در ادامه به برگزاری دو دوره آموزشی در راستای آموزش تکنیک استفاده از فولاد جوهر یا روهینا در استان زنجان اشاره کرد و افزود: با استفاده از این تکنیک در گذشته محصولاتی چون شمشیر و … تولید می‎شده است.

علیمحمدی با ابراز امیدواری برای راه‌انداز محمود علیمحمدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برخی از صنایع دستی و تکنیک‎های تولید محصولات مختلف آن در دست فراموشی است.ی کارگاه‌هایی برای تولید فولاد جوهر یا روهینا در استان زنجان در آینده‎ای نزدیک ادامه داد: با استفاده از این فولاد، می‎توان کاردهای شکاری، آشپزخانه، جیبی و … که نیازمند برش سخت هستند، را تولید کرد.

منبع : فارس نیوز

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.