ساخت سوت چوبی

ساخت سوت چوبی-اسباب‌بازی-بازیچه- ابزار موسیقی-ابزار ابتدایی-سوت سوتک

ساخت سوت چوبی

آیا تابحال درباره تاریخچه ابزار و وسایلی که امروزه در زندگی ما انسان‌های متمدن شهرنشین مورد استفاده قرار می‌گیرندآ اندیشیده‌اید. وسایلی که حالا دیگر به بخشی از کلیت نیازهای ما بدل شده و زندگی ما بستگی شدیدی به آنها دارد. بگونه‌ای که به جرات می‌توان گفت در بسیاری موارد چنان به این ابزار و ادوات وابسته شده‌ایم که در صورت غیاب هر کدام از آنها و یا خرابی‌شان، روند طبیعی زیست‌مان دچار اختلال می‌شود. همه می‌دانیم که هر کدام از وسایل پیشرفته‌ای که امروزه مورد استفاده ما قرار می‌گیرند، در ابتدا به این شکل نبوده‌اند. در اصل صورت نخستین این وسایل آنچنان ساده و ابتدایی بوده‌اند که دیگر طبع نوخواه و سلیقه مشکل‌پسند ما را راضی نمی‌کنند. با این وجود دانستن چیزهایی در مورد اسلاف ابتدایی هر وسیله‌ای و مشاهده آن، جذابیت‌های خاص خود را دارد. چرا که در نظر ما به شکل یک شئی عجیب و شگفت‌انگیز جلوه می‌کند. حال که صحبت از گذشته ابزار و ادوات مورد استفاده ما شد، یک نمو.نه از این ابزارها را بررسی مختصری کنیم. یکی از خاطره‌انگیزترین و در عین‌حال ساده‌ترین اسباب‌بازی‌های نسل ما، سوت‌هایی است که در دوران کودکی با نواختن‌شان، جهان کودکی را سرشار از صدا می‌کردیم. صدایی که اگرچه برای ما لذت‌بخش، اما باعث آزار اطرافیان‌مان می‌شد. از اینرو ساخت سوت چوبی می‌تواند علاوه بر یک نمونه کاردستی، فعالیتی باشد در راستای زنده کردن خاطرات خوش کودکی.

همه اسباب‌بازی‌هایی که امروزه در پیچیده‌ترین حالت ممکن قرار گرفته‌اند، در ابتدا از ساده‌ترین شکل و ساختار ممکن برخوردار بوده‌اند. به عنوان مثال عروسک‌هایی که در گذشته در آغوش دختربچه‌ها آرام می‌گرفتند، تکه چوبی بود که با پارچه‌ای به دورش پیچیده. در این میان شاید سوت‌ها، تاریخچه عجیب‌تری داشته باشند. چراکه این وسیله در مواردی از سطح یک بازیچه فراتر رفته و جنبه‌ای کاربردی به خود می‌گرفت. اما شما در مورد سوت‌های ابتدایی چه می‌دانید؟ برای تصور شکل و ساختار این وسیله تنها کافی است ساخت سوت چوبی را تجربه کنید.

در بخش آموزشی تارنمای آکرومارکت، ویدیوهایی بارگذاری شده‌اند که شیوه ساخت وسایل چوبی را از پیچیده‌ترین نمونه‌ها تا ساده‌ترین‌شان آموزش می‌دهند. حال در ادامه این آموزش‌های چوبین، تصمیم داریم با آموزش ساخت سوت چوبی، شما را مسافر دنیایی از صداهای جادویی کنیم.   

ساخت سوت چوبی-اسباب‌بازی-بازیچه-ابزار موسیقی-ابزار ابتدایی-سوت سوتک

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.